eerst een weekje vakantie! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Wendel Mooyman - WaarBenJij.nu eerst een weekje vakantie! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Wendel Mooyman - WaarBenJij.nu

eerst een weekje vakantie!

Door: Wendel

Blijf op de hoogte en volg Wendel

03 Oktober 2015 | Zambia, Lusaka

Eerst 2 nachten in lusaka en vervolgens 4 nachten in Livingstone, daar bestaat ons weekje vakantie uit. Chisopa is Een erg lieve en hulpvaardige man hij heeft ons de eerste dagen onder zijn hoede genomen waardoor het geheel soepel verliep.

Zondag ochtend zijn we naar de kerk geweest, dit bleek echter een school lokaal te zijn. Toen we binnen kwamen was iedereen Door elkaar heen aan het praten onderleiding van muziek, sommige huilend andere bijna schreeuwend, om toch te eindigen in een gezamenlijk lied. Kippenvel kreeg ik er van. We werden verwelkomt Door de priester en kregen van iedereen een hand. Alle kinderen zaten ons vooral met grote ogen aan te kijken. Toen ik hier met 3 meiden een praatje begon kwamen er al gauw 2 meiden bij, daarna nog eens 3 jongen en uiteindelijk zat ik daar met ongeveer 15 kinderen te kletsen en verhaaltjes te vertellen.

Na Lusaka zijn we naar Livingstone geweest, ook hier zijn alle mensen erg vriendelijk, al moet je wel voor het donder ergens binnen zijn, maarja dat doen we dan maar. De victorie falls waren zeer mooi al was er niet zo veel water. Onderaan de falls bevindt zich een echte jungle met de benodigde bavianen die door het gehele gebied lopen. Ik vind het erg leuk,  dat ik hier in december terug kom om te kijken of er dan een groot verschil is in de water stand.  Met de stand van het water zoals hij nu is zal ik zeker niet gaan raten,  nu kwamen er veel te veel rotsen door heen. Vanmorgen hebben we een game drive gedaan in het op twee na kleinste park. Dit was erg gaaf. We hadden met ons 5 een jeep alleen en hebben veel dieren gezien zoals: buffels, zebra's, impala's, giraffes, witte neushoorns, nijlpaarden en nog veel meer. Vanavond gaan we op een boot over de zambi rivier dus wordt zeker erg mooi. Hopelijk zien we nog een olifant.

We hebben het erg gezellig met elkaar, er wordt veel gelachen en spelletjes gedaan. De vakantie is bijna voorbij, morgen moeten we om 5:30 bij de bus zijn om vervolgens ruim 20 uur onderweg te zijn naar het dorp. En dan gaat het echte werk beginnen. Kom maar op!